Produkten har blivit tillagd i varukorgen
  • ​    Fri frakt på beställningar över 995 kr
  •     Frakt endast 59 kr
Svenska English
Cart 0

Returer och Reklamationer

ÖPPET KÖP

Du har full rätt att byta till annan produkt  eller ångra ditt köp inom 14 dagar enligt Konsumentköplagen. Kontakta oss via email [email protected] innan du returnerar ditt paket för information om hur du går tillväga. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten, önskar du en returfraktsedel från oss är kostnaden för returfrakt från 89,00 kr. (T.ex. mindre skrymmande vara såsom en duk). Har du beställt en större vara (t.ex. lampskärm) så blir returfrakten dyrare, kontakta oss innan så undersöker vi vad priset för returfrakten blir. Varan du returnerar ska vara oanvänd och sin orginalförpackning. Du har rätt att undersöka vara men ej använda den. Varan samt orginaölförpackningen (ej ytteremballaget) skall vara i samma skick som du mottog den i. Var noga med att packa returen noga och använda tillräckligt med skyddsemballage. Tänk på att det är du som kund som ansvarar för varan tills den kommit oss tillhanda. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan återbetalar vi varans värde till dig. Understiger summan av ditt köp gränsen för fri frakt, drar vi av för frakten (f.n. 59,00 kr). Är det beställt mot faktura så är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit den kan vi kreditera varans värde på fakturan (normalt inom 3 arbetsdagar efter det att vi mottagit returen). Fraktbeloppet + eventuella andra varor återstår att betala. Någon ny faktura sänds ej ut, däremot ett bekräftelsemail att vi mottagit returen + fakturans belopp som skall inbetalas. Varor som skickas till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Ej uthämtat paket omfattas ej av Ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen och debiteras kunden (f.n. minimum 250,00 i retur- och hanteringskostnad plus fraktkostnaden till ombudet beroende på paketets vikt och storlek). Det är du som kund som ansvarar för att korrekta adress- och kontaktuppgifter fylls i i samband med beställning för avisering av paket via SMS och Brev.

 

REKLAMATION

Skulle du ta emot en skadad vara, maila oss omedelbart på [email protected] eller senast 8 dagar efter att du löst ut / mottagit ditt paket. Syns skadan redan när du hämtar ut paketet, tänk på att meddela ombudet. 

Du är alltid välkommen att kontakta oss på [email protected] om du har några frågor!

Produkter
Stilar
Varumärken
Övrigt
Svenska English