Produkten har blivit tillagd i varukorgen
  •   Tidlös inredning för ett personligt hem
  •   Fri frakt på beställningar över 795 kr!
Svenska English
Cart 0

Köp- och leveransvillkor
 

PRISER
Moms ingår i priset med f.n. 25%. Vi reserverar oss för eventuella feltryck och slutförsäljning. Frakt tillkommer på delar av sortimentet. Reapriserna gäller så långt lagret räcker.

 

BETALNINGSALTERNATIV

- Klarna
Vi aktiverar aldrig Klarna fakturan förrän varan skickas till Dig, vilket innebär att du tryggt kan beställa varor där det är lite längre leveranstid utan att behöva ligga ute med pengarna!
 

Faktura / Delbetalning

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar

  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning**


Betalningsvillkor
Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. 
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

 

Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

 

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

 

Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

 

-Kortbetalning
Du betalar med ditt Visa, Mastercard eller American Express.

 

-Payson
Du betalar med ditt Visa, Mastercard eller direktbetalning internetbank via Payson. För att genomföra köpet behöver du ditt lösenord som du skaffar genom din internetbank.

 

-iZettle
För direktbetalning på plats använder vi oss av iZettle. 

 

-Förskottsbetalning via Bankgiro
Vid specialbeställningar går det bra att betala in kostnaden för produkten till vårt Bankgiro. Fraktkostnad tillkommer.


LEVERANSTID
Lagervaror skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar. Under högsäsong och veckor med röda dagar kan det ta längre tid. För beställningsvaror, var vänlig och kontakta oss för leveranstid och beställning! Vissa varor skickas direkt från våra leverantörers lager. 

 

LEVERANSSÄTT
Vi skickar beställningar med DHL till Service Point  (Paket och Stycke) eller i undantagsfall Posten (Brev). Är du osäker på om det finns ett DHL Service Point nära dig, vänligen sök med ditt postnummer på www.dhl.se.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vi skickar endast inom EU.

Till företag / Arbetsplats
Paket levereras till jobbet/företag under normal arbetstid, kl 07.00–16.00 och mottagen transport signeras som vanligt vid reception eller vid anvisad godsmottagning. Beställaren måste säkerställa att arbetsgivaren godkänner detta leveranssätt för privata paket till arbetsplatsen.

Du som har möjlighet är även välkommen att komma och hämta dina beställda varor i Falsterbo efter överenskommelse via mail eller tel.

 

FRAKTKOSTAND
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten eller volymen, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. För beställningar överstigande 795 kr gäller fri frakt. Om du önskar returnera hela beställningen eller delar så att summan understiger 795 kr debiteras frakten. Du som kund står själv för fraktkostnaden i samband med retur.

 

REKLAMATION
Du som kund måste meddela oss inom 3 dagar från det att du mottagit varan om du vill reklamera varan. Reklamation sker genom att kontakta oss via email. Skicka aldrig tillbaka en vara utan att kontakta oss föst. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att reklamationen är godkänd.

 

BESTÄLLNINGSVAROR
Distansavtalslagen ger dig full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan. Detta gäller dock inte om varan är en beställningsvara.  I produktinformationen i webbshopen står det om produkten är en beställningsvara.

 

ÅNGRAT KÖP
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning med undantag för beställningsvaror. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Gäller endast privatpersoner. 

Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Om den slutliga köpesumman understiger gränsen för fri frakt, läggs frakten på (f.n. 49,00 kr). Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras med sitt originalemballage. Kuddfodral får endast vikas 1 gång på mitten. Ej kompletta varor eller förstört emballage vilket medför att varan ej kan säljas vidare, kan ej godkännas för retur och vi förbehåller oss rätten att bedöma samt göra avdag för eventuell värdeminskining. Vänligen kontakta oss innan retur så återkommer vi med instruktioner kring hur returen ska ske. 

Efter att vi mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig så snart som möjligt, dock inom 10 dagar. Observera vid återsändning till oss med annat fraktsätt är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Vi löser ej ut paket som skickas REK eller mot efterkrav. Kontakta alltid Longcoast Living innan du returnera en vara.

Vi debiterar minimun 69,00 kr för retur beroende på varans vikt och storlek. Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig att bedömma returkostnaden på det du önskar returnera. 

ÅTERBETALNING ÅNGRAT KÖP / RETUR
Har du betalat med faktura är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit och kontrollerat varan kan vi kreditera varans värde på fakturan. Observera det tar oss minst ett par dagar innan vi hunnit kontrollera varan och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera varan.
Fraktbeloppet + eventuella andra varor och kostnader återstår Er att betala. Någon ny faktura sänds ej ut, däremot ett bekräftelsemail att vi mottagit returen + nya beloppet som Ni ska betala. Det är viktigt ni betalar in i tid till Klarna för att undvika eventuella förseningsavgifter eller andra kostnader. Vid köp av varor till ett värde av 795 kr står vi för frakten. Önskar du däremot returnera varor så att summan för de varor Du behåller understiger gränsen för fraktfritt måste vi debitera för fraktkostnaden 49,00.
Vid godkänd retur återbetalar vi summan inom 14 dagar.

Vi lämnar ingen ångerrätt/returrätt på specialbeställda varor. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

 

SKADA PÅ PAKET
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du omedelbart kontakta oss för att göra en skadeanmälan. 

 

EJ UTHÄMTAT PAKET
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig för kostnaderna för frakt (minst 49,00 kr beroende på försändelsens storlek och vikt) samt returfrakt+ hanteringskostnad (minst 250,00 kr för hantering och returkostnad).

Ditt paket skickas till närmsta DHL utlämningsställe (Service Point) där det ligger kvar i ca. 6-10 dagar. Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss. Hämtas inte paketet ut inom denna tid måste vi debitera dig som kund för ovan nämnda kostnader. Är du osäker på om det finns en Service Point nära dig, vänligen sök med postnummer på www.dhl.se.

Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget (DHL eller i vissa fall Posten).  Om Ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står Du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen. 


SPECIALBESTÄLLNINGAR
I vissa fall gör vi gärna specialbeställningar av produkter/möbler från våra befintliga leverantörer. Kontakta oss gärna för förfrågan och villkor! 

 

PERSONUPPGIFTSLAGEN
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Läs vår integritetspolicy här.

 

ANVÄNDNINGS AV BILDMATERIAL
Använd gärna bildmaterialet i blogginlägg - glöm bara inte att ange källan: www.longcoastliving.se. För högupplösta versioner; vänligen kontakta oss på [email protected] så mailar vi gärna!
Då vi själva tar de flesta produktbilder äger vi rätterigheterna till bilderna och tillåter inte andra webbshoppar att använda dessa. Vi hänsvisar till leverantörernas bilder.BILDMATERIAL

 

PRESSLÅN
Press och stylister är välkomna att låna produkter av oss för användning i reportage. Skicka ett mail till [email protected] med din förfrågan, information om tidning / reportage samt när ni behöver produkterna. 
Följande gäller:

-          Informera oss om när och var produkterna kommer att medverka i ert reportage.

-          Returnera produkterna i orginalförpackningen i oförstört skick senast 14 dagar efter användandet.

 

Ange följande information i samband med att produkterna visas / information om köpställen:
 

Namn: Longcoast Living

Webbadress: www.longcoastliving.se

 

Produkter
Stilar
Varumärken
Övrigt
Svenska English