PRISER
Moms ingår i priset med f.n. 25%. Vi reserverar oss för eventuella feltryck och slutförsäljning. Frakt tillkommer på köp under gränsen för fri frakt. Reapriserna gäller så långt lagret räcker.
BETALNINGSALTERNATIV
- Klarna
Välj faktura, konto, Swish, VISA Mastercard eller internetbank, allt utan avgifter.
Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor.
Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt.
Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.
-Kortbetalning
Du betalar med ditt Visa, Mastercard.
-Payson
Du betalar med ditt Visa, Mastercard eller direktbetalning internetbank via Payson. För att genomföra köpet behöver du ditt lösenord som du skaffar genom din internetbank.
-Förskottsbetalning via Bankgiro
Vid specialbeställningar går det bra att betala in kostnaden för produkten till vårt Bankgiro. Fraktkostnad tillkommer.
LEVERANSTID
Lagervaror skickas normalt inom 1-5 arbetsdagar. Under högsäsong och veckor med röda dagar kan det ta längre tid. För beställningsvaror, var vänlig och kontakta oss för leveranstid och beställning! Vissa varor skickas direkt från våra leverantörers lager.
LEVERANSSÄTT
Vi skickar beställningar med DHL till Service Point (Paket och Stycke) eller i undantagsfall Posten (Brev). Är du osäker på om det finns ett DHL Service Point nära dig, vänligen sök med ditt postnummer på www.dhl.se.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vi skickar endast inom EU.
Till företag / Arbetsplats
Paket levereras till jobbet/företag under normal arbetstid, kl 07.00–16.00 och mottagen transport signeras som vanligt vid reception eller vid anvisad godsmottagning. Beställaren måste säkerställa att arbetsgivaren godkänner detta leveranssätt för privata paket till arbetsplatsen. Observera att ett företag måste vara registrerat på angiven adress.
Du som har möjlighet är även välkommen att komma och hämta dina beställda varor i Falsterbo efter överenskommelse via mail eller tel.
FRAKTKOSTAND
Fraktkostnad 49 kr gäller för beställningar understigande ett beställningsvärde på 851 kr. För beställningar överstigande 795 kr gäller fri frakt. Om du önskar returnera hela beställningen eller delar så att summan understiger 851 kr debiteras du för fraktkostnaden (f.n. 49,00 kr). Du som kund står själv för fraktkostnaden i samband med retur som vi meddelar i samband med att du kontaktar oss för att boka returen.
REKLAMATION
Du som kund måste meddela oss inom 3 dagar från det att du mottagit varan om du vill reklamera varan. Reklamation sker genom att kontakta oss via email. Skicka aldrig tillbaka en vara utan att kontakta oss föst. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att reklamationen är godkänd.
ÅNGRAT KÖP
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Gäller endast privatpersoner.
Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Om den slutliga köpesumman understiger gränsen för fri frakt, läggs frakten på (f.n. 49,00 kr). Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras med sitt originalemballage som också det ska vara i oförstört skick. Kuddfodral får endast vikas 1 gång på mitten. Ej kompletta varor eller förstört emballage vilket medför att varan ej kan säljas vidare som ny, kan ej godkännas för retur och vi förbehåller oss rätten att bedöma samt göra avdrag för eventuell värdeminskning. Du har rätt att undersöka varans egenskaper och funktion. Men, tänk på att inte hantera varan mer än nödvändigt då vi bedömer varans skick när vi fått tillbaka den och drar av för eventuell värdeminskning om vi anser att varans skick försämrats. Observera att du inte kan ångra köpet av en vara med bruten försegling/teknisk plombering, gäller till exempel lampskärmar med krympplast (etiketten får ej vara bruten.) Vänligen kontakta oss innan retur så återkommer vi med instruktioner kring hur returen ska ske.
Efter att vi mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig så snart som möjligt, dock inom 10 dagar.
Byte: Byte innebär retur av vara och ny beställning av önskad vara. Returfrakten betalas av köparen.
Kontakta alltid Longcoast Living innan du returnera en vara.
Vi hjälper gärna till med att boka returfrakt till självkostnadspris. Vi debiterar minimun 89,00 kr för retur beroende på varans vikt och storlek. Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig att bedöma returkostnaden på det du önskar returnera. Longcoast Living kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Longcoast Living har heller ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.
Det räcker med att skicka med information om Ordernummer samt vilka varor som returneras i paketet. Vill du använda dig av Konsumentverkets ångerblankett går den att ladda ner här.
ÅTERBETALNING ÅNGRAT KÖP / RETUR
Har du betalat med faktura är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum alternativt att du själv förlänger betalningstiden hos Klarna. Först när vi mottagit och kontrollerat varan kan vi kreditera varans värde på fakturan. Observera det tar oss minst 1-3 dagar innan vi hunnit kontrollera varan och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera varan.
Fraktbeloppet + eventuella andra varor och kostnader återstår Er att betala. Någon ny faktura sänds ej ut, däremot ett bekräftelsemail att vi mottagit returen + nya beloppet som Ni ska betala. Det är viktigt ni betalar in i tid till Klarna alt. skjuter upp betalningsdatum för att undvika eventuella förseningsavgifter eller andra kostnader. Vid köp av varor till ett värde överstigande 849 kr står vi för frakten. Önskar du däremot returnera varor så att summan för de varor Du behåller understiger gränsen för fraktfritt måste vi debitera för fraktkostnaden. För returfrakten debiteras minimum 89,00 kr för mindre försändelser.
Vid godkänd retur återbetalar vi summan inom 14 dagar.
Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.
SKADA PÅ PAKET
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du omedelbart kontakta oss för att göra en skadeanmälan.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig för kostnaderna för frakt (minst 49,00 kr beroende på försändelsens storlek och vikt) samt returfrakt+ hanteringskostnad (minst 295,00 kr för hantering och returkostnad beroende på försändelsens vikt och storlek).
Ditt paket skickas till närmsta DHL utlämningsställe (Service Point) där det ligger kvar i ca. 10 dagar. Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss. Hämtas inte paketet ut inom denna tid måste vi debitera dig som kund för ovan nämnda kostnader. Är du osäker på om det finns en Service Point nära dig, vänligen sök med postnummer på www.dhl.se.
Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget (DHL eller i vissa fall Posten). Om Ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står Du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen. Ditt namn måste vara detsamma som på din legitimation som uppvisas när du hämtar ut paketet hos ombudet.
PERSONUPPGIFTSLAGEN
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Läs vår integritetspolicy här.
ERBJUDANDE OM FRI FRAKT
När vi erbjuder fri frakt gäller detta ej vid returer som omfattas av ångerrätten. Du som kund står för fraktkostnaden vid ångrat köp. Läs mer under "ÅNGRAT KÖP".
ANVÄNDNINGS AV BILDMATERIAL
Använd gärna bildmaterialet i blogginlägg - glöm bara inte att ange källan: www.longcoastliving.se. För högupplösta versioner; vänligen kontakta oss på [email protected] så mailar vi gärna!
Då vi själva tar de flesta produktbilder äger vi rätterigheterna till bilderna och tillåter inte andra webbshoppar att använda dessa. Vi hänsvisar till leverantörernas bilder.BILDMATERIAL
PRESSLÅN
Press och stylister är välkomna att låna produkter av oss för användning i reportage. Skicka ett mail till [email protected] med din förfrågan, information om tidning / reportage samt när ni behöver produkterna.
Följande gäller:
- Informera oss om när och var produkterna kommer att medverka i ert reportage.
- Returnera produkterna i orginalförpackningen i oförstört skick senast 14 dagar efter användandet.
Ange följande information i samband med att produkterna visas / information om köpställen:
Namn: Longcoast Living
Webbadress: www.longcoastliving.se