Produkten har blivit tillagd i varukorgen
  •   Tidlös inredning för ett personligt hem
  •   Fri frakt över 795 kr
Svenska English
Cart 0

Köp- och leveransvillkor

 

Öppet köp t.o.m 5 januari
Köp dina julklappar i god tid, vi lämnar öppet köp t.o.m. 5 januari på alla beställningar från och med 1 november!

 

Minimiorder
Alla ordrar är välkomna!
 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ
Vi aktiverar aldrig Klarna fakturan förrän varan skickas till Dig, vilket innebär att du tryggt kan beställa varor där det är lite längre leveranstid utan att behöva ligga ute med pengarna!

 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betalningstid - alltid 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning
     

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
     

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation


- Payson

Du betalar med ditt Visa, Mastercard eller direktbetalning internetbank via Payson.
För att genomföra köpet behöver du ditt lösenord som du skaffar genom din internet bank!

 

- iZettle
För direktbetalning på plats använder vi oss av iZettle. 

 

- Bankgiro
Vid specialbeställningar går det bra att betala in kostnaden för produkten till vårt Bankgiro. Fraktkostnad tillkommer. Ring oss på 0418-48 61 60 för överenskommelse.


Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong och veckor med röda dagar kan det ta längre tid. För beställningsvaror, var vänlig och kontakta oss för leveranstid och beställning!
 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar med DHL till Service Point  (Paket och Stycke) eller i undantagsfall Posten (Brev). Är du osäker på om det finns ett DHL Service Point nära dig, vänligen sök med ditt postnummer på www.dhl.se.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Du som har möjlighet är även välkommen att komma och hämta dina beställda varor i Falsterbo efter överenskommelse via mail eller tel.
Vi skickar endast inom EU.

 

Fraktkostnad
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten eller volymen, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHLs alt. Postens prislista.
 

 

Reklamation och returrätt
Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten och ansvarar för att varan kommer till oss i oförstört skick vid ångrat köp. Du väljer själv vilket sätt du vill returnera varan.  Vid reklamation kontakta alltid Longcoast Living på [email protected] för hjälp med returen som vi naturligtvis står för. Kunden ansvarar för att kontrollera varan när den mottagits och ska kontakta Longcoast Living omedelbart om varan har gått sönder under frakten eller har något produktionsfel. Dock senast 3 dagar efter det att varan mottagits.

För återbetalning justerar vi via Klarna. Om inte detta betalsätt använts vänligen ange ditt kontonummer.

 

Öppet köp
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor. Gäller endast privatpersoner). Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Detta gäller för varor i nyskick som är oanvända. Om du skickar tillbaka en produkt ska detta ske i originalförpackning med avsedda skydd och ytteremballage. Du som kund står själv för returfrakten och ansvarar för att varan kommer till oss i oförstört och oanvänt skick. Ej kompletta varor eller förstört emballage vilket medför att varan ej kan säljas vidare, kan ej godkännas för retur. Vi debiterar minimun 49,00 kr för retur beroende på varans vikt och storlek. Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig att bedömma returkostnaden på det du önskar returnera. Efter att vi mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig så snart som möjligt. Observera vid återsändning till oss med annat fraktsätt är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Vi löser ej ut paket som skickas REK. Returer via DHL.
Har du betalat med faktura är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit och kontrollerat varan kan vi kreditera varans värde på fakturan. Observera det tar oss minst ett par dagar innan vi hunnit kontrollera varan och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera varan.
Fraktbeloppet + eventuella andra varor och kostnader återstår Er att betala. Någon ny faktura sänds ej ut, däremot ett bekräftelsemail att vi mottagit returen + nya beloppet som Ni ska betala. Det är viktigt ni betalar in i tid till Klarna för att undvika eventuella förseningsavgifter eller andra kostnader. Vid köp av varor till ett värde av 795 kr står vi för frakten. Önskar du däremot returnera varor så att summan understiger gränsen för fraktfritt måste vi debitera för fraktkostnaden 39,00.
Vid godkänd retur återbetalar vi summan inom 14 dagar.

Vi lämnar ingen ångerrätt/returrätt på specialbeställda varor. För att ångerrätten ska gälla på varor från kategorin SOVRUM och BADRUM måste förpackningen vara obruten.

Ej uthämtat paket räknas ej som att Du som kund utnyttjat Ångerrätten.

Kontakta oss för instruktioner angående retur.
OBS! Skicka ej returer till Falsterbovägen 32D!

Skada på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du omedelbart kontakta oss för att göra en skadeanmälan. 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig för kostnaderna för frakt (minst 49,00 kr beroende på försändelsens storlek och vikt) samt returfrakt+ hanteringskostnad (minst 295,00 beroende på försändelsens storlek och vikt).

Ditt paket skickas till närmsta DHL utlämningsställe (Service Point) där det ligger kvar i ca. 6-10 dagar. Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss. Hämtas inte paketet ut inom denna tid måste vi debitera dig som kund för ovan nämnda kostnader. Är du osäker på om det finns en Service Point nära dig, vänligen sök med postnummer på www.dhl.se.

Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas til ltransportföretaget (DHL eller i vissa fall Posten).  Om Ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står Du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen. 
Ej uthämtat paket räknas ej som att Du som kund utnyttjat Ångerrätten.
 

Reavaror och Kampanjvaror
Reavaror bytes ej. Detta gäller varor som finns i kategorin "REA", annonseras i sociala medier som REA, fynd, kampanjvara eller liknande.
Detta gäller inte varor som är på "Kampanj" och som har annonserats ut som detta på sociala medier eller i tidningar. Kampanjvaror går att byta/returnera.. 


Specialbeställda varor
I vissa fall gör vi gärna specialbeställningar av produkter/möbler från våra befintliga leverantörer. Kontakta oss gärna för förfrågan och villkor! 

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Användning av bildmaterial
Använd gärna bildmaterialet i blogginlägg - glöm bara inte att ange källan: www.longcoastliving.se. För högupplösta versioner; vänligen kontakta oss på [email protected] så mailar vi gärna!
Då vi själva tar de flesta produktbilder äger vi rätterigheterna till bilderna och tillåter inte andra webbshoppar att använda dessa. Vi hänsvisar till leverantörernas bilder.

 

Presslån
Press och stylister är välkomna att låna produkter av oss för användning i reportage. Skicka ett mail till [email protected] med din förfrågan, information om tidning / reportage samt när ni behöver produkterna. 
Följande gäller:

-          Informera oss om när och var produkterna kommer att medverka i ert reportage.

-          Returnera produkterna i orginalförpackningen i oförstört skick senast 14 dagar efter användandet.

 

Ange följande information i samband med att produkterna visas / information om köpställen:
 

Namn: Longcoast Living

Webbadress: www.longcoastliving.se

 

Produkter
Stilar
Varumärken
Övrigt
Svenska English