Produkten har blivit tillagd i varukorgen
  • ​    Fri frakt på beställningar över 995 kr
  •     Frakt endast 59 kr
Svenska English
Cart 0

Köp- och leveransvillkor

 

PRISER
Moms ingår i priset med f.n. 25%. Frakt tillkommer på köp under gränsen för fri frakt. Reapriserna gäller så långt lagret räcker. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
 

BETALNINGSALTERNATIV
Betalning sker med betal- och kreditkort via VISA, Mastercard och American Express eller direktbetalning genom Internetbank via Handelsbanken, Nordea eller SEB. Betalning sker via de olika möjligheter som erbjuds via Klarna Checkout alt. Payson.
Du kan även betala mot faktura via Klarna, klicka in här för att läsa mer om Klarnas fakturavillkor.


LEVERANSTID
Lagervaror skickas normalt inom 1-5 arbetsdagar om inget annat anges i produktinformationen. Under högsäsong och veckor med röda dagar kan det ta längre tid. För beställningsvaror, var vänlig och kontakta oss för leveranstid och beställning! Vissa varor skickas direkt från våra leverantörers lager. 

 

LEVERANSSÄTT
Vi skickar beställningar med DHL till Service Point  (Paket och Stycke) eller i undantagsfall Posten (Brev). Är du osäker på om det finns ett DHL Service Point nära dig, vänligen sök med ditt postnummer på www.dhl.se.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vi skickar endast inom EU.

Till företag / Arbetsplats
Paket levereras till jobbet/företag under normal arbetstid, kl 07.00–16.00 och mottagen transport signeras som vanligt vid reception eller vid anvisad godsmottagning. Beställaren måste säkerställa att arbetsgivaren godkänner detta leveranssätt för privata paket till arbetsplatsen. Observera att ett företag måste vara registrerat på angiven adress.

 

FRAKTKOSTAND
Fraktkostnad 59 kr gäller för beställningar understigande ett beställningsvärde på 996 kr. För beställningar överstigande 995 kr gäller fri frakt. Om du önskar returnera hela beställningen eller delar så att summan understiger 996 kr debiteras du för fraktkostnaden (f.n. 59,00 kr). Du som kund står själv för fraktkostnaden i samband med retur som vi meddelar i samband med att du kontaktar oss för att boka returen.

 

REKLAMATION
Du som kund måste meddela oss inom 3 dagar från det att du mottagit varan om du vill reklamera varan. Reklamation sker genom att kontakta oss via email. Skicka aldrig tillbaka en vara utan att kontakta oss föst. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att reklamationen är godkänd.

 

BYTE
Byte= Ångrat köp där du returnerar varan / varorna och lägger en ny beställning på önskande varor. Du som kund står för fraktkostnaden i samband med returen.

 

ÅNGRAT KÖP
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Gäller endast privatpersoner. 

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, kostanden (89-159 kr) för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur,  samt att produkterna skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Om den slutliga köpesumman efter retur av produkt / produkter understiger gränsen för fri frakt, läggs frakten på (f.n. 59,00 kr).

Du har rätt att undersöka varans egenskaper och funktion på ett varsamt sätt. Men, tänk på att inte hantera varan mer än nödvändigt då vi bedömer varans skick när vi fått tillbaka den och drar av för eventuell värdeminskning om vi anser att varans skick försämrats. Observera att du inte kan ångra köpet av en vara med bruten försegling/teknisk plombering, gäller till exempel lampskärmar med krympplast (etiketten får ej vara bruten.) Vänligen kontakta oss innan retur så återkommer vi med instruktioner kring hur returen ska ske.

Efter att vi mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig så snart som möjligt, dock inom 10 arbetsdagar.
Returer sker vanligtvis på samma sätt som varan transporteras till er så tänk på att du måste ha sparat packmaterial samt eventuell lastpall vid önskad retur.

Longcoast Living AB är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse och vi ber vi er emballera väl.
 

Kontakta alltid Longcoast Living innan du returnera en vara.

Vi hjälper gärna till med att boka returfrakt till självkostnadspris. Vi debiterar minimun 89,00 kr för retur beroende på varans vikt och storlek. Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig att bedöma returkostnaden på det du önskar returnera. Longcoast Living kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Longcoast Living har heller ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.

Vill du använda dig av Konsumentverkets ångerblankett går den att ladda ner här men det är inget vi kräver i samband med retur.


ÅTERBETALNING ÅNGRAT KÖP / RETUR
Har du betalat med faktura är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum alternativt att du själv förlänger betalningstiden hos Klarna. Först när vi mottagit och kontrollerat varan kan vi kreditera varans värde på fakturan. Observera det tar oss minst 1-3 dagar innan vi hunnit kontrollera varan och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera varan. 
Fraktbeloppet + eventuella andra varor och kostnader återstår Er att betala. Någon ny faktura sänds ej ut, däremot ett bekräftelsemail att vi mottagit returen. Det är viktigt ni betalar in i tid till Klarna alt. skjuter upp betalningsdatum för att undvika eventuella förseningsavgifter eller andra kostnader. Vid köp av varor till ett värde överstigande 995 kr står vi för frakten till dig som kund. Önskar du däremot returnera varor så att summan för de varor Du behåller understiger gränsen för fraktfritt måste vi debitera för fraktkostnaden (59,00 kr) . För returfrakten debiteras minimum 89,00 kr för mindre försändelser.
Vid godkänd retur återbetalar vi summan inom 14 dagar.

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

 

SKADA PÅ PAKET
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du omedelbart kontakta oss för att göra en skadeanmälan. 

 

EJ UTHÄMTAT PAKET
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig för kostnaderna för frakt (minst 59,00 kr beroende på försändelsens storlek och vikt) samt returfrakt+ hanteringskostnad (minst 195,00 kr för hantering och returkostnad  beroende på försändelsens vikt och storlek). 

Ditt paket skickas till närmsta DHL utlämningsställe (Service Point) där det ligger kvar i 7 dagar. Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss. Hämtas inte paketet ut inom denna tid måste vi debitera dig som kund för ovan nämnda kostnader. Är du osäker på om det finns en Service Point nära dig, vänligen sök med postnummer på www.dhl.se.

Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget (DHL eller i vissa fall Posten). Om Ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står Du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen. Ditt namn måste vara detsamma som på din legitimation som uppvisas när du hämtar ut paketet hos ombudet. 

 

PERSONUPPGIFTSLAGEN
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Läs vår integritetspolicy här.

 

ERBJUDANDE OM FRI FRAKT
När vi erbjuder fri frakt gäller detta ej vid returer som omfattas av ångerrätten. Du som kund står för fraktkostnaden vid ångrat köp. Läs mer under "ÅNGRAT KÖP".

 

ANVÄNDNINGS AV BILDMATERIAL
Använd gärna bildmaterialet i blogginlägg - glöm bara inte att ange källan: www.longcoastliving.se. För högupplösta versioner; vänligen kontakta oss på [email protected] så mailar vi gärna!
Då vi själva tar de flesta produktbilder äger vi rätterigheterna till bilderna och tillåter inte andra webbshoppar att använda dessa. Vi hänsvisar till leverantörernas bilder.BILDMATERIAL

 

PRESSLÅN
Press och stylister är välkomna att låna produkter av oss för användning i reportage. Skicka ett mail till [email protected] med din förfrågan, information om tidning / reportage samt när ni behöver produkterna. 
Följande gäller:

-          Informera oss om när och var produkterna kommer att medverka i ert reportage.

-          Returnera produkterna i orginalförpackningen i oförstört skick senast 14 dagar efter användandet.

 

Ange följande information i samband med att produkterna visas / information om köpställen:
 

Namn: Longcoast Living

Webbadress: www.longcoastliving.se

 

Produkter
Stilar
Varumärken
Övrigt
Svenska English